“Hunt and Gather” Metodu
Bu metodda proje dökümantasyonunu inceleyerek içindeki nesneleri yakalayıp, toplamak mantığı vardır. Çok şey anlaşılmadığının farkındayım o zaman hemen açalım:
"Noun Phrase" Analiz
I. Adım: "The requirements specification" Oluşturulur:
Öncelikle dökümantasyon için projenin neler yapacağını anlatan "The requirements specification" oluşturulur. Oluşturmak istediğimiz “Noun Pharase Analysis” bu doküman kullanarak oluşturulur. Örnek bir ders seçim otomasyonu için “The requirements specification” şöyle olabilir:
“Öğrencilerin ders kaydı yapabilecekleri, aldığı dersleri görebilecekleri SRS adında bir sistem oluşturmak istiyoruz. Bu sistem her sömestr için öğrencilerin ders kaydını yapacak ve öğrenciler her istediklerinde trancriptlerini görebilecekler.Bu zaman içinde yapılan işler bekleyen öğrenciler tarafından… ”
Gibi sistemden beklenenleri yazılan doküman üzerinde çalışılır.
II. Adım : Tüm İsim ve İsim Gruplarının Altı Çizilir:
“Öğrencilerin ders kaydı yapabilecekleri, aldığı dersleri görebilecekleri SRS adında bir sistem oluşturmak istiyoruz. Bu sistem her sömestr için öğrencilerin ders kaydını yapacak ve öğrenciler her istediklerinde trancriptlerini görebilecekler.Bu zaman içinde yapılan işler bekleyen öğrenciler tarafından… ”
Örneğimizde olduğu gibi tekrar etsede etmesede bu belge içindeki isim ve isim gruplarının altı çizilir ve bunlardan bir liste oluşturulur:
Liste :
Öğrenci
Ders
Ders
SRS
Sistem
Sömstr
Öğrenci
Ders
Öğrenci
Transcript
Zaman
İş
Bekleyen öğrenci
Görüldüğü gibi tekrar eden etmeyen yani altını çizdiğimiz tüm kelime ve kelime gruplarını alt alta yazarak listemizi oluşturduk. Burada tekrar edenleride çizmemizin nedeni her proje bu kadar kısa bir "The requirements specification" sahip olmayacak bu yüzden hangi kelimenin altı çizilmişti hangisinin çizilmemişti buna karar vermek bu durumlarda zor olacak. Bu yüzden bütün hepsini çizmek yararlı olacaktır.
III. Adım : Tekrar Edenlerin Silinmesi
Hepsini çizdikten sonra Excel ile bu kelimelerin tekrarlarını kolayca silebilirsiniz. Bu şekilde hiç bir önemli kelimeyi kaçırmamış olursunuz. Şimdi bu listenin tekrar eden kelimeleri silinip yeniden listemizi oluşturalım:
Liste:
Öğrenci
Ders
SRS
Sistem
Sömstr
Transcript
Zaman
İş
Bekleyen öğrenci
IV. Adım : Gereksizlerin Ayrılması
Ardından elimizde kalan kelimelere bakip gereksizleri ayırmalıyız. Mesela “SRS,sistem” bunlar zaten bizim sistemimizi anlatıyor bunlarla ilgili class’lar kurup kullanmak mantıklı gözükmüyor. Bunun dışında “zaman,iş” bunlarda sistemimizde hayatımızı kolaylaştıracak seyler değil. Bu tip modellememizde kulanmayacağımız, işimize yaramayacak kelimeleri bu listeden çıkarırız.
Liste:
Öğrenci
Ders
Sömstr
Transcript
Bekleyen öğrenci
Görüldüğü gibi liste gittikçe daha sade bir hal alıyor ve kuracağımız sistemim ana taşlarını oluşturan ana etmenleri ortaya çıkarıyor. Peki liste şu anda son halinde mi?
VI. Adım : Aynı Anlamlıların Ayrılması
Hayır değil şimdi ise sıra aynı anlama gelen kelimelerin ayrılmasına geldi.. Öğrenciler ile Bekleyen Öğrenciler mesela ikiside öğrenci class'ı içinde olabilir. Biz ana class'ları bulmaya çalışıyoruz bu yüzden bekleyen öğrenciler bu durumda gereksiz oluyor ve onuda siliyoruz listemizin son hali :
Öğrenci
Ders
Sömstr
Transcript
VII. Adım : Used Case Diyagramıyla Olan İlgisine Bakılması
Daha sonra bu sistemi kullanacağına karar verdiğimiz insan ve sistemelerden oluşan use case diyagramında ki rollerin bu bulduğumuz class larla ilgisine bakarız eğer bir bağlantısı olamayan class varsa yeniden çıkarılır. Ve bu sayede sistemimizde kullanacağımız ana class'lara karar vermiş oluruz.
Özet olarak :
Bu yazımızda "Noun Phrase" Analiz adımları izlenerek nasıl bir sistemde hangi class'ları kullanıcağımıza karar verceğimizi öğrendik.
Sıradaki yazımız bu karar verdiğimiz class'ların işlevlerine ve özelliklerine karar vermemize yardımcı olacak metodlar içeren "Data Dictionary" Oluşturma yazımız olacak.
"Noun Phrase" Analiz
I. Adım: "The requirements specification" Oluşturulur:
Öncelikle dökümantasyon için projenin neler yapacağını anlatan "The requirements specification" oluşturulur. Oluşturmak istediğimiz “Noun Pharase Analysis” bu doküman kullanarak oluşturulur. Örnek bir ders seçim otomasyonu için “The requirements specification” şöyle olabilir:
“Öğrencilerin ders kaydı yapabilecekleri, aldığı dersleri görebilecekleri SRS adında bir sistem oluşturmak istiyoruz. Bu sistem her sömestr için öğrencilerin ders kaydını yapacak ve öğrenciler her istediklerinde trancriptlerini görebilecekler.Bu zaman içinde yapılan işler bekleyen öğrenciler tarafından… ”
Gibi sistemden beklenenleri yazılan doküman üzerinde çalışılır.
II. Adım : Tüm İsim ve İsim Gruplarının Altı Çizilir:
“Öğrencilerin ders kaydı yapabilecekleri, aldığı dersleri görebilecekleri SRS adında bir sistem oluşturmak istiyoruz. Bu sistem her sömestr için öğrencilerin ders kaydını yapacak ve öğrenciler her istediklerinde trancriptlerini görebilecekler.Bu zaman içinde yapılan işler bekleyen öğrenciler tarafından… ”
Örneğimizde olduğu gibi tekrar etsede etmesede bu belge içindeki isim ve isim gruplarının altı çizilir ve bunlardan bir liste oluşturulur:
Liste :
Öğrenci
Ders
Ders
SRS
Sistem
Sömstr
Öğrenci
Ders
Öğrenci
Transcript
Zaman
İş
Bekleyen öğrenci
Görüldüğü gibi tekrar eden etmeyen yani altını çizdiğimiz tüm kelime ve kelime gruplarını alt alta yazarak listemizi oluşturduk. Burada tekrar edenleride çizmemizin nedeni her proje bu kadar kısa bir "The requirements specification" sahip olmayacak bu yüzden hangi kelimenin altı çizilmişti hangisinin çizilmemişti buna karar vermek bu durumlarda zor olacak. Bu yüzden bütün hepsini çizmek yararlı olacaktır.
III. Adım : Tekrar Edenlerin Silinmesi
Hepsini çizdikten sonra Excel ile bu kelimelerin tekrarlarını kolayca silebilirsiniz. Bu şekilde hiç bir önemli kelimeyi kaçırmamış olursunuz. Şimdi bu listenin tekrar eden kelimeleri silinip yeniden listemizi oluşturalım:
Liste:
Öğrenci
Ders
SRS
Sistem
Sömstr
Transcript
Zaman
İş
Bekleyen öğrenci
IV. Adım : Gereksizlerin Ayrılması
Ardından elimizde kalan kelimelere bakip gereksizleri ayırmalıyız. Mesela “SRS,sistem” bunlar zaten bizim sistemimizi anlatıyor bunlarla ilgili class’lar kurup kullanmak mantıklı gözükmüyor. Bunun dışında “zaman,iş” bunlarda sistemimizde hayatımızı kolaylaştıracak seyler değil. Bu tip modellememizde kulanmayacağımız, işimize yaramayacak kelimeleri bu listeden çıkarırız.
Liste:
Öğrenci
Ders
Sömstr
Transcript
Bekleyen öğrenci
Görüldüğü gibi liste gittikçe daha sade bir hal alıyor ve kuracağımız sistemim ana taşlarını oluşturan ana etmenleri ortaya çıkarıyor. Peki liste şu anda son halinde mi?
VI. Adım : Aynı Anlamlıların Ayrılması
Hayır değil şimdi ise sıra aynı anlama gelen kelimelerin ayrılmasına geldi.. Öğrenciler ile Bekleyen Öğrenciler mesela ikiside öğrenci class'ı içinde olabilir. Biz ana class'ları bulmaya çalışıyoruz bu yüzden bekleyen öğrenciler bu durumda gereksiz oluyor ve onuda siliyoruz listemizin son hali :
Öğrenci
Ders
Sömstr
Transcript
VII. Adım : Used Case Diyagramıyla Olan İlgisine Bakılması
Daha sonra bu sistemi kullanacağına karar verdiğimiz insan ve sistemelerden oluşan use case diyagramında ki rollerin bu bulduğumuz class larla ilgisine bakarız eğer bir bağlantısı olamayan class varsa yeniden çıkarılır. Ve bu sayede sistemimizde kullanacağımız ana class'lara karar vermiş oluruz.
Özet olarak :
Bu yazımızda "Noun Phrase" Analiz adımları izlenerek nasıl bir sistemde hangi class'ları kullanıcağımıza karar verceğimizi öğrendik.
0 yorum :
Yorum Gönder