Optimize Your WebSite for Search Engine - Arama Motoru Türleri

arama motoru
Bu sefer yine kendimle ilgili birşey yazmayacağım. Zaten hastayım, bişey yazmakta istemiyor canım. O yüzden yeni öğrendiğim sizle paylaşmak istediğim bir yazı dizisine başlıyorum: "Optimize Your WebSite for Search Engine". Konuyla ilgili okuduğum kaynak ingilizce olunca Türkçe'ye nasıl çeviririm bu başlığı diye düşündün düşündüm işin içinden çıkamayınca aynen bıraktım. Ama "Web sitenizin Arama Motoru Optimizasyonu" olabilirdi sanırım.

Başlıktan da anlaşılacağı üzere bir web sitesinin arama motoru optimizasyonu nasıl yapılır üzerine olacak bu yazı dizisi fakat bu yazlıları okuyunca müthiş bir şekilde optimizasyon yapacağınızı garanti vermiyorum bizde yalan yok!. Ama bu konuyla ilgili güzel bir fikir edinmenizi sağlayacağına eminim.

Peki bu arama motoru optimizasyonu bizim ne işimize yarıcak diye sorabilirsiniz bende size en basit anlamda web sitenizin arama motorları tarafından rahat bir şekilde anlaşılmasını ve potansiyel kullanıcılarınız arama motorlarında sizlerle ilgili bir arama yaptığında üst sıralarda çıkarak bu kullanıcılara rahat bir şekilde erişmenizi sağlar derim. Websitesiyle uğraşmaya başlayanların en büyük kaygısıdır zaten bu websitesini kurarsınız Google'a URL'nizi kaydettirirsiniz başlarsınız arama yapmaya ama sonucu söyleyeyim hemen, otuzuncu sayfada falan kendinizi bulursanız şanlısınız işte neden birinci sayfada olmıyayımı düşünüyorsanız okumaya devam edin. Ama bu sabır isteyen bir iştir bunuda baştan söyliyeyim diyelim ki sitenizi optimize ettiniz hemen ilk sayfada çıkmaya başlıcam diye bişi yok en az 30-60 gün sonra optimizasyonun meyvelerini toplamaya başlarsınız.

Böyle bir önbilgiden sonra yavaş yavaş konuya girmeye başlayalım. Öncelikle üç tür arama motoru vardır: crawler-based, human-powered ve mixed. Ve günümüzde yüzlerce arama motoru var fakat yazımda en populer olan Google'ı baz alarak anlatacağım. Google'da'crawler-based' bir arama motoru. Kısaca çalışma mantığı "crawler" veya "spider" dediğimiz örümceklerle websitelerine uğrayıp bunları indexlerler. Bir kullanıcı gibi girerler siteye ve bir kullanıcı gibi aynen okurlar siteyi ama onların siteyi anlaması kullanıcının anlamasından farklıdır o yüzden sitemize onlarında anlayabileceği birşeyler yapmalıyız ki websitemiz arama sonuçlarında iyi bir performans sergilesin. Bu tip arama motorlarında örümcekler otomatik olarak belli aralıklarda siteleri kontrol edip indexlerler. Bu yüzdendir ki birinci sırada çıkarken içeriği değiştirdiğinizde alt sıralara düşebilirsiniz bu tam olarak örümceklerin sizin sitenizde neler okuyup, neler indexlediğiyle alakalı.

Diğer bir arama motoru türü olan "Human-Powered" ta ise olay biraz farklı burda URL'ni sen giriyorsun otomatik birşey yok indexlemek istediğin siteleri bu şekilde eklemelisin. Örnek olarak Open Directory'i verebiliriz bu tür arama motoruna.

Son olarakta "Hybrid" veya "Mixed" dediğimiz tür arama motorları bunlar yukarda anlattığım iki tür arama motoru özelliklerini de içeren motorlar buna verilebileçek en önemli örnek Google. Crawled-based olamasının yanında http://www.google.com.tr/addurl/ adresiylede kendi sitenizi indexlenmesi için Google'a gönderebilirsiniz.

Bu yazım bu kadar olsun. Arama motorları türleriyle konuya bir giriş yapmış olalım geç oldu erken kalkcam uyumam lazım. Ama en yakın zamanda devamı gelecek. İzlemeye devam edin. Hoşçakalın!

0 yorum :

Yorum Gönder