Google Adwords

adwords,adwords google

Biraz geyiği bırakıp herkesin işine yarayacak bilgiler vermenin zamanı geldi sanırım. Bu gün bütün gün Bruce C. Brown’ın ‘Google Advertising’ adlı kitabını okudum. Kitap isminden de anlaşılacağı gibi google reklamcılığı üzerine. Google reklamcılığını açmak gerekirse google’ın Adwords ve Adsense olmak üzere iki programı var.İlk yazım Adwords üzerine olacak. Peki ben bunları nerden mi biliyorum şu an Google Adword Qualified Company olan Digitouch Dijital Medya ajansında part-time çalışıyorum benim işim bu.

Google reklamlarını diğer reklamlardan ayıran en büyük özellik keywords tabanlı olması. Yani reklamınız sizin belirlediğiniz keywordsler potansiyel müşterileriniz tarafından arama motoruna yazılıp arama yapılınca sizin reklamlarınız o potansiyel müşterilere gösteriliyor. Bir de tabi placement tarafı var o da sizin reklamlarınızla ilişkili sitelerde gösteriliyor. Sanırım işin en güzel yanı bu çünkü reklamlarınız gereksiz yani bir dönüşüm sağlanmayağınız hiçbir yerde gösterilmiyor. İşin bir diğer bir tarafı da var ki o da müthiş bir şey: eğer “tıklama başı ödemeyse” kampanyanız sadece tıklama başı para ödüyorsunuz. Yani sadece dönüşüm alabileceğiniz bir durum söz konusuysa, reklamınız tıklandıysa yani reklam amacına ulaştıysa para ödüyorsunuz. Gerçekten güzel değil mi? Bir de “bin gösterim başı maliyet” var onda bu durum söz konusu değil.

Bir web siteniz varsa hitinizi arttırmak istiyorsanız Google Adwords bence kullanabileceğiniz bir reklam mecra. Ayrıca en büyük özelliği ölçülebilir olması. Bu durumu şöyle açıklayabilirim örneğin bir e-ticaret siteniz var ve google’a verdiğiniz reklamlardan gelen ziyaretçilerin kaçının alışveriş yapıp yapmadığınız kontrol etmek istiyorsunuz. Bu durum Google Adwords’le çok kolay tek yapmanız gereken ‘Conversion Tracking’ kodunu Adwords hesabınızda oluşturup sitenize eklemeniz bu şekilde reklamlardan aldığınız geri dönüşümü izleyebilirsiniz. Ayni durum satışın yanı sıra üye kazanma gibi yeni kullanıcılar kazanma gibi durumlarda da söz konusu tek yapmanız gereken dediğim gibi ‘Conversion Tracking’ kodunu web sitenizin uygun yerine yerleştirmek.

Zaten bu ölçülebilirlik dijital medyayı offline medyadan ayıran en büyük özelliği örneğin gazeteye, radyoya veya televizyon gibi offline medya araçlarına reklam verdiniz bu reklamlardan aldığınız geri dönüşümü ölçmek her zaman mümkün olmayabilir ama yukarda anlattığım yolla Adwords’te bunu yapmak çok kolay. Ayrıca çok gelişmiş raporlama araçları var. Performansınızı ölçüp reklam kampanyanızı yönetmeniz için tamamen ücretsiz onlarca rapor seçeneği sunuyor kullanıcılarına.

Peki bu programa katılmanız için yapmanız gerekenler ne diye sorarsanız 7 ytl’lik sadece bir kez alınan aktivasyon ücretini ödeyip reklam kampanyalarınıza başlamak. Ama tabi ki her şey hesap açıp üç beş keywords girip reklam vermekle bitmiyor. Keywords seçiminiz, reklam metinleriniz gibi bir çok etken reklamınızın performansını etkiliyor. Mesela keyword seçimi için google’nin sunduğu ‘Keywords Tool’ var. Bu kampanyanız ile ilgili keywords’ler bulmanıza yardımcı oluyor. Bunun gibi onlarca google’ın sağladığı tool’lar var. Fakat bu konu gerçekten öyle bir yazı okuyup yapılacak bir şey değil. Gerçek bir geri dönüş sağlamak istiyorsanız profesyonel bir yardım almalısınız. İşte bu konu SEO ( Search Machine Optimization ) içine giriyor. SEO en basit anlamla günlük,haftalık, aylık hatta saatlik raporları yorumlayıp sitenizin görünürlüğünü ve tıklanmasını arttırıp tıklama başı maliyetini azaltmada yardımcı oluyor. Çünkü reklam kampanyanız ne kadar iyiyse, ne kadar çok tık alırsanız zamanla az para ödeyip üst sıralarda çıkmaya başlıyacaksınız işte bunu SEO sağlıyor.

Adwords kampanyası oluşturduğunuzda belli bir miktar harcama yapma zorunluluğu vermez aksine siz ne kadar harcama yapacağınızı belirleyebilirsiniz mesela günlük 3 ytl’lik reklamım yapılsın diyorsanız belirlediğiniz zaman aralıklarında Adwords bu miktar kadar tıklama yaptıracak şekilde reklamlarınızı gösterir.

Bu konuda şöyle bir görsel bir eğitim buldum bu arada bunu da sizle paylaşayım. http://www.kobiegitim.com/tr/egitim.asp?ID=83 60 ytl’lik ücretsiz Adwords kuponu diyor ama sanırım o kampanya bitmiş ben izledim eğitimi bulamadım öyle bir şey.

Verhasili kelam en basit en yüzeysel olarak adwords bu ama siz bir reklam kampanyası çıkarıyor ve gerçek bir geri dönüşüm hedefliyorsanız bu konuda bilgili kişilerden yardım alınarak reklam kampanyaları oluşturmak size en iyi dönüşü sağlayacaktır. Şimdi burası reklamlar kısmı gibi olsa da zaten konumuz reklam olsun düşünüp düşünüp bulamadıysanız kimden yardım istesek diye bana ulaşabilirsiniz. Umarım tüm bu bilgiler sizlere yardımcı olmuştur. Hoşçakalın!


1 yorum :

  1. Hocam oncelikle blogunu yakından takip ediyorum. Çok faydalı ve açık bir bir bilgi kaynağı formatında gidiyorsun.

    Bu yazının konusu olan Google Adwords ile ilgili bir sorum olacak,

    Benim google da olustudugum bır reklam kampanyam var, bu kampayamı canada usa avusturalya ingiltere gibi belli başlı ulkelerde yayınlıyorum. orenegin gallipoli tours anahtar kelimesini google.com da girince (In English one) ilk sırada çıkıyorum. Ama google.ca ( Google Canada and in English One) da aratınca sonraki sayfalardaki sponsor bağlantılarda gözukuyorum. Belli ulkelerde sıralar değişiyor. Ülke bazında anahtar kelimeye verdıgım parayımı arttırmam gerekıyor sanırım? ya da nasıl bir çözüm sunarsın hocam.

    YanıtlaSil